Gigaset handsets integreert Microsoft Teams

Nieuwe firmware voor de N670 en N870 IP PRO DECT basisstations

Gigaset integreert de Teams SIP-gateway in haar single- en multi-cell systemen. Een nieuwe firmware release maakt dat de N670 en N870 IP PRO DECT basisstations volledig compatibel zijn met Microsoft Teams. Gigaset brengt zo haar draadloze Professional-handsets samen met de Unified Communications-oplossing van Microsoft. Gebruikers kunnen de belangrijkste functies van Teams eenvoudig bedienen via de hardwaretoetsen van de handset. De basisstations kunnen snel en eenvoudig worden geconfigureerd via auto-provisioning.

De single- en multicell systemen van Gigaset kunnen vanaf nu samenwerken met het samenwerkingsplatform Teams. "Microsoft Teams is de state-of-the-art oplossing voor de hybride werkwereld", zegt Rudi Stahl, Senior Business en Solutions Manager bij Gigaset. "Ook met onze DECT-installaties zullen we communicatie via Teams mogelijk maken. Daarmee helpen we de technologische transformatie in de professionele omgeving." Het Gigaset N670 IP PRO DECT-basisstation ondersteunt maximaal 20 handsets en is ontwikkeld voor kleine ondernemingen. Met de N870 IP PRO kan een DECT-roamingnetwerk worden opgezet voor maximaal 20.000 draadloze handsets die de hele bedrijfsomgeving bestrijken. Onze systemen bieden toegang tot de Teams SIP-gateway met de nieuwe firmware. Dat betekent dat de oproepfunctionaliteit kan worden gebruikt op onze DECT-toestellen," voegt Stahl toe. "We brengen het beste van de twee communicatiewerelden samen."

Vast netwerk en Unified Communications op één apparaat
Gebruikers kunnen vanaf de DECT-handsets gewoon bellen naar het openbare telefoonnet (PSTN). Daarnaast is het mogelijk om te communiceren via Microsoft Teams of Skype for Business via de SIP-gateway. De verbinding wordt tot stand gebracht met een ander SIP-toestel of met een zakelijke toepassing. De N670 en N870 IP PRO DECT-basisstations fungeren als Teams-eindpunt. Inkomende gesprekken worden doorgeschakeld naar de handset van de gebruiker.

Met DECT-handsets zoals de Gigaset SL800H PRO, S700H PRO of R700H PRO kunnen gesprekken worden doorgeschakeld of geconfereerd. Als de "Niet storen"-functie op het toestel is ingesteld, blijft het stil zonder dat dit invloed heeft op de status van de gebruiker op andere Team statussen. Gesprekken kunnen in de wacht worden gezet, hervat of gedempt. Gebruikers kunnen hun voicemails afluisteren, terwijl meldingen hen waarschuwen wanneer ze nieuwe voicemailberichten hebben. De apparaten ondersteunen het aan- en afmelden bij Teams. Deelname aan Teams-vergaderingen is mogelijk door het toegangsnummer voor de vergadering rechtstreeks op de handset in te voeren. En het spreekt voor zich dat de toestellen DTMF-tonen versturen via de cijfertoetsen om input te leveren tijdens interactieve voice response-gesprekken.

Autoprovisioning maakt configuratie eenvoudig
De DECT-basisstations configureren zichzelf automatisch en de handsets worden eenmalig handmatig geregistreerd, waarna gesprekken kunnen worden gevoerd en ontvangen. Voor externe gesprekken is een Microsoft Teams Calling Plan vereist. Details en instructies vindt u op deze pagina in de Gigaset PRO Public Wiki. Microsoft heeft tijdens Enterprise Connect 2023 officieel SIP gateway-ondersteuning voor Gigaset DECT-apparaten aangekondigd. De compatibele toestellen staan hier vermeld.

Gigaset brengt haar Professional-portfolio op de markt via een netwerk van gekwalificeerde partners, waaronder IT- en telecommunicatieproviders, Value Added Resellers (VAR's) en leveranciers van bedrijfssystemen. De partners geven advies, verkopen en installeren de Gigaset Professional-oplossingen. De ” Gigaset Partner finder”  kan worden gebruikt om een lokale partner te vinden.

« Back to OverviewTop